۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۷۴۳۰۲۰
وزیر ارشاد:

بازیگرانی که ضدنظام تبلیغ می‌کنند نمی‌توانند در حوزه‌های قانونی فعالیت کنند

بازیگرانی که ضدنظام تبلیغ می‌کنند نمی‌توانند در حوزه‌های قانونی فعالیت کنند
وزیر ارشاد تصریح کرد: کسی که به قوانین جمهوری اسلامی احترام نگذارد، طبیعتا نمی تواند در حوزه های قانونی فعالیت داشته باشد و ما بر این موضوع تاکید داریم و محکم ایستاده ایم.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت در رابطه با موضع وزارت ارشاد با بازیگرانی که تبلیغات ضد نظام انجام می دهند، خاطرنشان کرد: روشن است این موضوع و تکلیف مشخص است، کسی که به قوانین جمهوری اسلامی احترام نگذارد، طبیعتا نمی تواند در حوزه های قانونی فعالیت داشته باشد و ما بر این موضوع تاکید داریم و محکم ایستاده ایم.

وی افزود: بعد از جلسه قرارگاه زیست عفیفانه که به ریاست آیت‌الله رئیسی برگزار شد، تمهیداتی اندیشیده شده و تلاش ما این است که دسترسی مردم به لباس و پوشاک مناسب، هموار شود.

اسماعیلی تصریح کرد: گلایه بسیاری از بانوان و آقایان این است که لباس مناسب پیدا نمی‌شود که ما در حال رفع این مشکل هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به ایجاد سکوی دائم فروش لباس اسلامی تا پایان شهریورماه اضافه کرد: این اتفاق در ۱۵ استان رخ داده است و دوستان ما در شورای فرهنگ عمومی و کارگروه مد و لباس با حضور در استان ها اقدام به افتتاح این سکوها کرده اند.

اسماعیلی با اشاره به تدوین سند ملی موسیقی اظهار کرد: تدوین این سند پس از ۴۰ سال، اتفاق خیلی مهمی بود که در نهایت به تصویب شورای هنر رسیده است.

وی افزود: وقتی مصوبات شورای هنر به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال می‌شود، اعضا به مدت دو هفته برای بررسی فرصت دارند. اگر کمتر از ۳ نفر از اعضا اعتراض کنند، این به عنوان مصوبه تلقی شده و توسط رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ می‌شود. اگر هم اعتراضی وجود داشته باشد، مجدداً به شورای هنر برمی‌گردد و به اعتراضات رسیدگی می‌شود.

گفتنی است، مسئولان مربوطه در صداوسیما، وزارت ارشاد و قوه قضائیه مجددا تاکید کردند به هیچ عنوان به چنین افرادی اجازه حضور در رسانه‌ها داده نخواهد شد و بلکه فعالیت مخرب آنها علیه شرع و قانون در فضای مجازی نیز محدود شده و خواهد شد. البته سلبریتی‌هایی که در اغتشاشات علیه دین و قانون کشور اقدامی نکردند و صرفا سلایق متفاوتی دارند، مشکلی برای فعالیت نخواهند داشت.

ارسال نظرات