۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۷۴۴۹۳۵
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان مطرح کرد؛

حضور پررنگ آثار با موضوع دفاع مقدس، غزه و دینی در جشنواره تئاتر اصفهان

حضور پررنگ آثار با موضوع دفاع مقدس، غزه و دینی در جشنواره تئاتر اصفهان
اصفهان _ تمنایی با اشاره به استقبال پرشور هنرمندان از جشنواره تئاتر اصفهان گفت: در این دوره شاهد حضور پررنگ آثاری با موضوع دفاع مقدس، غزه و معارف دینی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، علی تمنایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، ظهر امروز در نشست خبری سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان اصفهان، با بیان اینکه امسال جشنواره تئاتر اصفهان در دو بخش خیابانی و صحنه‌ای اجرا می‌شود، گفت: کانون تئاتر خیابانی استان اصفهان با حضور اسماعیل صرامی فعال و راه اندازی شده و در همه شهرستان‌های استان نماینده این کانون فعالیت دارد و پس از سالها تعطیلی شاهد شروع خوبی در این زمینه بودیم.

وی در ادامه افزود: حدود صد گروه فعال در استان اصفهان در این عرصه اعلام موجودیت کردند و تئاتر خیابانی اصفهان در حال احیا شدن است، در بخش تئاتر خیابانی ۵۹ اثر به جشنواره ارائه شده که ۱۱ اثر از سوی بانوان ارائه شده و شاهد حضور پررنگ بانوان در این بخش از جشنواره هستیم، ۲۴ اثر از شهر اصفهان و مابقی آثار از دیگر شهرستان‌های استان اصفهان است.

تمنایی با اشاره به حضور پررنگ شهرستان‌های استان اصفهان در بخش تئاتر خیابانی جشنواره تئاتر استان اصفهان، اظهار کرد: ۲۰ اثر به عنوان برگزیده جشنواره امسال در جشنواره حضور داشته و باهم رقابت خواهند کرد، ۱۰ اثر از این تعداد مربوط به اصفهان و ۱۰ اثر مربوط به شهرستان‌ها است. اجرای این آثار در گذر فرهنگی چهارباغ خواهد بود و ۱۸ اثر بعدازظهرها در این گذر اجرا و داوری خواهد شد و دو اثر نیز به لحاظ اینکه مربوط به حوزه دفاع مقدس است در گلستان شهدای اصفهان اجرا خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: ۸ اثر در بخش خیابانی جشنواره تئاتر اصفهان با موضوع دفاع مقدس و غزه و چهار اثر با موضوع دینی و معارفی است و ۸ اثر نیز با موضوع مسائل فرهنگی اجتماعی اصفهان است، همچنین یک اثر در محل شهادت شهدای مدافع امنیت اصفهان در خانه اصفهان اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: گروه‌های تئاتر خیابانی در اصفهان ظهور و بروز خوبی دارند و ظرفیت استان اصفهان در این زمینه بسیار بالا است و ظرفیت برگزاری یک جشنواره تئاتر خیابانی در اصفهان وجود دارد، هم اکنون از استان اصفهان چهار تئاتر خیابانی به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا کرده است و این نشان دهنده استعداد‌های بسیار استان ما در این زمینه است.

تمنایی با اشاره به استقبال خوب از بخش تئاتر صحنه‌ای سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر اصفهان، از ارسال ۴۲ اثر به این بخش خبرداد و گفت: ۲۰ اثر از شهر اصفهان و ۲۲ اثر از شهرستان‌ها به جشنواره آمده است، شهرستان‌های استان امسال در جشنواره بسیار فعال شده‌اند و این آثار بازبینی شده است و بعد از بازبینی ۱۲ اثر به جشنواره راه پیدا کرده است. امسال شاهد رویش‌های جدیدی در جشنواره تئاتر اصفهان هستیم و امیدواریم که این استعدادها و توانمندی‌ها بیش از پیش رشد کرده و در عرصه تئاتر بدرخشند.

در ادامه رضا دهقانی دبیر سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان اصفهان، با بیان اینکه تالار هنر، سالن ماه حوزه هنری و پردیس هنر سه مکانی است که برای اجرای نمایش‌ها در نظر گرفته شده است، گفت: بحث امید آفرینی موضوعی است که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده است و رسانه‌ها نقش بسزایی در این زمینه دارند، از اصحاب رسانه خواهشمندیم که در طول این جشنواره یاری رسان ما باشند.

وی ادامه داد: شور و نشاطی خاص و بی‌سابقه در بین گروه‌های تئاتر به ویژه تئاتر خیابانی ایجاد شده است و از اصحاب رسانه خواهشمندیم که این موضوع را به خوبی منعکس کنند، پانزدهم آبان‌ماه در گلستان شهدای اصفهان افتتاحیه جشنواره برگزار خواهد شد و همچنین نوزدهم آبان‌ماه در سالن مهستان ارتش اختتامیه جشنواره برگزار خواهد شد.

در ادامه این نشست جواد ایزددوست دبیر اجرایی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان اصفهان، با بیان اینکه اصفهان دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه تئاتر به ویژه تئاتر خیابانی است، اظهار کرد: کمیته‌های نه‌گانه این جشنواره توسط هنرمندان استان اصفهان راه اندازی و فعال شده است. یکم تا چهارم آبان‌ماه بازبینی آثار صورت گرفته و شاهد استقبال خوبی در این دوره از جشنواره تئاتر استان اصفهان بوده‌ایم.

وی در ادامه عنوان کرد: امسال بخش خیابانی جشنواره بعد از یک دهه تعطیلی دوباره فعال شده است و ۵۹ اثر یک آمار بسیار خوبی است که در کشور نمونه است و اسامی نام آشنایی در بین شرکت کنندگان وجود دارد که افراد صاحب نام در حوزه تئاتر هستیم./1304/

ارسال نظرات