۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۷۴۵۰۵۵

حماسه آفرینی مردم شهیدپرور و ‌ولایتمدار اصفهان در یوم الله ۱۳ آبان

حماسه آفرینی مردم شهیدپرور و ‌ولایتمدار اصفهان در یوم الله ۱۳ آبان
اصفهان ـ مردم اصفهان بار دیگر در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان با خروش انقلابی و فریاد استکبار ستیزی خود در محکومیت جنایات آمریکا و رژیم کودک‌کش صهیونیستی حماسه آفریدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، مراسم ۱۳ آبان روز تجلی آزادگی، شجاعت و غیرت ملت ایران ساعت ۹ صبح با شعار «یا أیها المسلمون غزه شده غرق خون» از چهار راه شکرشکن و میدان امام حسین(ع) به سمت میدان حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد.

این مراسم همزمان با روز ملی مبارزه با استکبار جهانی با حماسه آفرینی و تجمع عظیم و دندان‌شکن مردم همیشه در صحنه اصفهان که  با مشت‌های گره کرده خود علیه ظلم و استکبار جهانی به صحنه آمدند و با فریاد مرگ‌ بر آمریکا، مرگ‌ بر اسرائیل، مرگ بر منافق، و فلسطین پیروز است اسرائیل نابود است یادآور محو شدن همیشگی و قطعی اسرائیل و مستشارانش از صحنه جهان و پیروزی قطعی حزب‌الله برگزار شد.

میدان نقش جهان اصفهان امروز میزبان شرکت کنندگان از اقشار مختلف مردم اصفهان، طلاب و روحانیون، مسؤولان، هیئات مذهبی، گروه‌های مختلف دانش‌آموزان، نخبگان حوزه و دانشگاه، دانشجویان، اعضای سازمان‌های بسیج دانشجویی، پیر و جوان و زن و مرد بود.

در این مراسم در کنار سایر برنامه اجرایی در جای‌جای میدان نقش جهان، گروه سرود نسیم بهشت، طوفان دانش آموزان اصفهانی با حضور گروه سرود سی هزار نفری دانش آموزی و اجرای سرود طوفان الأقصی از برنامه های جذاب این مراسم بود، همچنین از اثر جدید موسیقی غلامرضا صنعتگر با نام بچه‌های غزه رونمایی شد.

۱۳ آبان امسال یکبار دیگر میدان امام خمینی (ره) شاهد حماسه آفرینی دیگر مردم همیشه در صحنه اصفهان و حمایتشان از مظلومان و انزجارشان از دشمنان خبیث و مستکبران و غاصبان و تجدید میثاق با آرمان‌های امام و انقلاب و شهدا با شعار «نظم نو جهانی با نسل آرمانی» بود تا جهانیان بدانند مسئله فلسطین و پیروزی حماس مسئله اول مردم در صحنه دنیای اسلام و ایران است.

امیردریادار سیاری: منفعت طلبی و استعمارگری ویژگی استکبار است

در این مراسم امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع شرکت کنندگان ضمن گرامیداشت سالروز مبارره با استکبار جهانی ابتدا به معنای مفهوم استکبار پرداخت و گفت: استکبار یعنی خود بزرگ بینی، زیاده خواهی و نشناختن حد خود در مقابل مردم و حتی خداوند بزرگ، سلطه جویی و بهره کشی از انسان ها و استعمار و استثمار است که هم می‌تواند داخلی و هم خارجی  و در سطح بین الملل و جهان باشد.

وی به ویژگی‌های استکبار اشاره کرد و افزود: اولین ویژگی استکبار منفعت طلبی استکبار است، که در گوشه و کنار جهان برای خود منافع نامشروع تعریف می‌کند و حق ملت ها را زیر پا می گذارد و انسان ها را می‌کشد و در این راستا سرزمین سوخته بوجود می‌آورد تا منافع نامشروع تعیین شده خود را حفظ کند در حالی که نفع و منابع موجود در منطقه متعلق به ملت‌هایی است که در آن مناطق حضور دارند نه استکبار جهانی که از هزاران کیلومتر دورتر حضور پیدا می کند.

امیر سیاری در ادامه اظهار کرد: دومین ویژگی استکبار جهان‌خواری و سلطه طلبی بر ملت‌ها است یعنی به دنبال این است که بر همه ملت‌ها تسلط هژمونی داشته باشد و مناطق راهبردی و استراتژیک جهان مانند راه‌های ارتباطی، راه‌های اقتصادی، تنگه‌های راهبردی در دریاها، حضور در دریاهای آزاد جهان  را در اختیار بگیرد و بر آن تسلط پیدا کند.

وی ادامه داد: ویژگی سوم عقب مانده نگه داشتن سایر ملت ها به طرق مختلف از طریق تسلط منابع و منافع و ایجاد مانع بر سر راه پیشرفت‌  آن ها به طرق مختلف است درحالی که حق ملت های دیگر است و وقتی ملت ها پیشرفت نکنند تحت تبعیت و سلطه استکبار قرار می‌گیرند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: علت نامگذاری  ۱۳ ابان به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی سه اتفاق مهم بعد از شروع انقلاب تاکنون است.

وی تصریح کرد:  اولین اتفاق تبعید حضرت امام به ترکیه در روز۱۳ ابان ۱۳۴۳ به دلیل مخالفت قانون کاپیتولاسیون در قم توسط امام و موضع گیری ملت نسبت به این قانون،  کشتار دانش اموزان بی‌گناه در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ در حال شعار دادن علیه استکبار جهانی و شهادت ۵۶ نفر و جانباز و مجروح شدن تعداد زیادی از ایشان  و تسخیر لانه جاسوسی امریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ به دست دانشجویان خط امام که به نام انقلاب دوم توسط امام خمینی (ره) نامیده شد است.

امیر دریادار سیاری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ۱۳ آبان گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند: استکبار دشمن ما است و برای ما منفعت ندارد و استکبار ستیزی حراست از اعتقادات ما است و ملت ایران باید روحیه استکبار ستیزی خود را حفظ نماید.

وی اظهار کرد: بیان دیگر مقام معظم رهبری در ارتباط با این روز این است که 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است و آنچه مشکلات کشور را حل خواهد کرد روحیه و تفکر انقلابی به معنای توکل به خدا و اعتماد به درون، شجاعت اقدام و عمل به توصیه‌های امام خمینی (ره)، ابتکار ورزی و امیدواری به آینده است./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات