۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۷۴۹۹۳۱
آیت الله طبسی:

آبروی نظام در گرو حضور پرشور مردم در انتخابات است

آبروی نظام در گرو حضور پرشور مردم در انتخابات است
استاد حوزه علمیه ضمن بیان اینکه هرموقع استعمار انگلیس شکست بخورد از روحانیت انتقام می گیرد، تأکید کرد: روحانیت باید احساس مسئولیت داشته باشد و در مدارس، ادارات، شهرها و روستاها مشغول خدمت به مردم باشد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله نجم الدین مروجی طبسی، صبح امروز در همایش ائمه جماعات مساجد، مدارس، ادارات، دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌های استان قم که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، تصریح کرد: توفیق خدمت و با مردم بودن نصیب همه نمی شود و این توفیق نصیب طلاب امام جماعت شده است.

وی ضمن بیان اینکه هرموقع استعمار انگلیس شکست بخورد از روحانیت انتقام می گیرد، تأکید کرد: روحانیت باید احساس مسئولیت داشته باشد و در مدارس، ادارات، شهرها و روستاها مشغول خدمت به مردم باشد.

آیت الله طبسی روحانیونی که دارای کمال، اخلاق، ادب و مردمی باشند را در جامعه اثرگذار معرفی کرد و گفت: پای درد و دل مردم نشستن، حفظ حرمت دیگران، نگاه یکسان به مامومین، اهل مطالعه بودن، تبیین شبهات برای مردم، دفاع از اعتقادات شیعه و پرهیز از طولانی کردن بیش از اندازه نماز جماعت، از جمله ویژگی های روحانیون موفق در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه عزت، آبرو، اصالت، اعتبار، مرجعیت، روحانیت و ولایت فقیه به خاطر حضرت ولی عصر عجل الله تعالی است، خاطر نشان کرد: امروز مهدویت مورد تهاجم و تعرض دشمن است و روحانیون جلسات مهدوی به تناسب فهم مخاطب داشته باشند.

استاد حوزه علمیه قم در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر اینکه در تشویق مردم به انتخابات و حضور پرشور در پای صندوق ها کوتاهی نکنید تصریح کرد: آبروی نظام در گرو شرکت مردم در انتخابات است، البته مشکلات و ندانم کاری ها مردم را دلسرد کرده است؛ اما اینگونه مشکلات در همه جای دنیا وجود دارد. دشمنان در صدد پررنگ کردن مشکلات و دامن زدن به آن‌ها هستند و هرگز خیرخواه ما نیستند.

ارسال نظرات