۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۷۵۰۷۴۷

گزارشی از جلسه معاون پژوهش حوزه با معاونان و رابطان پژوهش مدارس علمیه کشور

گزارشی از جلسه معاون پژوهش حوزه با معاونان و رابطان پژوهش مدارس علمیه کشور
جلسه ستاد معاونت پژوهش با معاونان و رابطان پژوهش مدارس سراسر کشوربا حضور حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی معاون پژوهش حوزه های علمیه برگزار شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، جلسه ستاد معاونت پژوهش با معاونان و رابطان پژوهش مدارس سراسر کشوربا حضور حجت الاسلام و المسلمین مقیمی حاجی معاون پژوهش حوزه های علمیه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی در این جلسه گفت: هدف از پژوهش به خصوص در سطح۱، یک کار تام و تمام فنی پژوهشی نیست بلکه ایجاد روحیه تحقیق و پژوهش در طلبه است. درگیر شدن طلبه با مطالب علمی است و باید کمک به آموزش کند.

وی افزود: اگر به دنبال پژوهش در سطح۱ هستیم بر این باوریم مجموعه فعالیتهای این معاونت به مواجهه فعال طلبه با مطالب علمی که می شنود و می آموزد (وثمره آن تعمیق و ماندگاری آموزش است. از آسیب های سطح ۱ رسوب نازل مطالب علمی در ذهن طلبه و در نتیجه احساس غبن و حس منفی است).

معاون پژوهش حوزه تأکید کرد: مدارسی که معاون مطلق دارند اگر بخواهند طلبه اش رشد و تعالی پیدا کند یکی از ابزارهای مؤثر پیگیری شئون پژوهشی است که باعث تعمیق آموزش خواهد شد.

وی افزود: عملکرد پژوهشی مدارس از جمله مواردی است که در بررسی عملکرد مدیران، ارتقاء علمی مدارس، تداوم فعالیت که توسط شورای عالی تصمیم گیری می شود، نقش مستقیم دارد.

حجت الاسلام مازنی، مدیر ترویج پژوهش حوزه نیز در این نشست عنوان کرد: همه مدارس ما متصدی پژوهشی دارند(اعم از معاون مستقل، معاون مطلق، همکار یا رابط پژوهشی) لذا شئون پژوهشی نباید در مدارس معطل بماند.

ارسال نظرات