۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۷۵۶۱۴۸

تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی کاشان در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا

تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی کاشان در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
اصفهان - تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی کاشان در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا و کشورهای اروپایی و محکوم کردن جنایات صهیونیستی در حمله به غزه برگزارشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام و المسلمین سید سعید حسینی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در کاشان در تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی کاشان در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا که در جوار شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد، گفت: طوفان الاقصی، پاسخی به ۷۵ سال ظلم رژیم صهیونیستی در منطقه بود.

وی هدف از این تجمع را افشای ماهیت ظالم آمریکا به عنوان مدعی دروغین حقوق بشر دانست و افزود: آمریکا تنها کشوری است که از بمب اتم در جهان استفاده کرده است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه طوفان الاقصی، پاسخی به ۷۵ سال ظلم رژیم صهیونیستی در منطقه بود، اظهار داشت: امروز به برکت انقلاب اسلامی دنیا به این واقعیت پی برده که کانون ظلم اسرائیل است و باید فریاد مظلومان علیه این رژیم بلند شود.

وی افزود: آمریکا با ضرب و شتم و توهین به دانشجویان، کرامت انسان و علم را زیر سوال برده است و روشنفکرانی که غرب و آمریکا را مهد تمدن و آزادی می‌دانستند، امروز با چشم خود واقعیت را مشاهده می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها نسبت به ظلم‌هایی که طی شش ماه گذشته بر مردم غزه روا داشته شده ساکت نیستند و فلسطین را در این برهه حساس تاریخی تنها نخواهند گذاشت.

حجت الاسلام عباس ابن علی مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز در این مراسم حمایت از این حرکت را رسالتی بزرگ دانست که در درجه اول بر عهده دانشگاهیان است، افزود: دانشگاه‌های دنیا در این حمایت از ما سبقت گرفته‌اند.

کورش ساکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز گفت: معادلات جدیدی در دنیا در حال شکل‌گیری است و آمریکا و کشور‌های غربی که زمانی ادعای سلطه سیاسی و اقتصادی بر کل دنیا را داشتند، قدرتشان در حال افول است.

لازم به ذکر است، این تجمع، نمادی از همبستگی دانشگاهیان ایران با مردم مظلوم فلسطین و انزجار آنها از رژیم ضد بشری صهیونیستی و حامیان آمریکایی آن بود.

در پایان این مراسم بیانیه دانشجویان به زبان‌های فارسی، انگلیسی، عربی و پاکستانی قرائت شد و تجمع کنندگان شعار‌های مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس سر دادند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات