۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۷۵۶۹۷۸
دبیر جایزه کتاب سال خانواده و جمعیت کشور مطرح کرد؛

برترین های اولین دوره کتاب سال خانواده و جمعیت

برترین های اولین دوره کتاب سال خانواده و جمعیت
دبیر جایزه کتاب سال خانواده و جمعیت کشور با اشاره اینکه در اولین دوره کتاب سال خانواده و جمعیت بیش از ۱۸۰ اثر مورد ارزیابی قرار گرفت، اظهار داشت: در نهایت از میان موضوعات شش گانه رویداد اثرات برتر انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، دبیر جایزه کتاب سال خانواده و جمعیت کشور با اشاره اینکه در اولین دوره کتاب سال خانواده و جمعیت بیش از ۱۸۰ اثر مورد ارزیابی قرار گرفت، اظهار داشت: در نهایت از میان موضوعات شش گانه رویداد در چهاربخش تحکیم و تعالی خانواده، جمعیت و فرزندآوری، هویت زن و سبک زندگی ایرانی اسلامی اثرات برتر انتخاب شدند.

حجت الاسلام گودرزی در ادامه با بیان اینکه در موضوعات ازدواج و آسیب های اجتماعی مرتبط با حوزه خانواده اثری حائز رتبه نشد و در این دوره اثر برتری نخواهیم داشت، گفت: در حوزه جمعیت و فرزندآوری پایان نامه سرکار خانم حمیده گلچوب با موضوع "بررسی فقهی تنظیم خانواده در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت" حائز رتبه برتر گردید.

وی با اشاره به اینکه در حوزه تحکیم و تعالی خانواده جواد مصلحی با اثر "الگوی معنویت در خانواده و ساخت مقیاس آن بر اساس قرآن و سنت" حائز رتبه برتر شد؛ افزود: در موضوع هویت زن "شان مادری و چالش‌های اخلاقی آن با رویکرد اسلامی" نوشته فاطمه نادری با امتیاز بالا به عنوان اثر برتر انتخاب شد.

دبیر جایزه کتاب سال خانواده و جمعیت کشور اضافه کرد: همچنین در حوزه سبک زندگی کتاب "بررسی وضعیت آسیب شناسانه سبک زندگی اسلامی ایرانی در رسانه ملی" از مرکز پژوهشی مبنا حائز رتبه برتر این دوره از جشنواره کتاب سال خانواده و جمعیت شد.

لازم به ذکر است نخستین جایزه کتابِ سال خانواده و جمعیت، بزرگترین و اولین رویداد علمی در حوزه خانواده و جمعیت است. و با توجه به ضرورت و احساس نیاز به تألیف و پژوهش در موضوعات ازدواج و تشکیل خانواده، تحکیم و تعالی خانواده، سبک زندگی ایرانی اسلامی، فرزندآوری و افزایش جمعیت، آسیب‌های اجتماعی در حوزه خانواده و هویت زن برنامه ریزی شد.
از جمله اهداف برگزاری این رویداد عبارت از شناسایی و معرفی آثار نویسندگان، گسترش تولید محتوای مکتوب، تعالی سطح کمّی و کیفی تألیفات و تشویق پدیدآورندگان متعهد و متخصص بود و کتاب های پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی و پایان نامه‌های سطح سه و چهار حوزه و پایان نامه‌های ارشد و دکتری مراکز آموزش عالی که از ابتدای سال ۱۳۹۷ تا پایان سال ۱۴۰۱ نوشته یا دفاع شده باشند در این رویداد شرکت داشتند.

ارسال نظرات