۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۷۵۷۰۴۸

از مجموعه کتاب‌های "پرسش و پاسخ دانش آموزی" رونمایی شد

از مجموعه کتاب‌های
آیین رونمایی از مجموعه کتاب‌های پرسش و پاسخ دانش آموزی در سالن جلسات مرکز پاسخگویی به سوالات دینی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، آیین رونمایی از مجموعه کتاب‌های پرسش و پاسخ دانش آموزی ظهر امروز 23 ادیبهشت ماه در سالن جلسات مرکز پاسخگویی به سوالات دینی برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام حمید نیکزاد مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه همه قبول دارند که مهمترین دوران زندگی انسان دوران کودکی و نوجوانی است، اظهار داشت: در دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی کار‌های ارزشمند برای کودک و نوجوان به ندرت صورت گرفته؛ همه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی لازم است در عمل به دستگاه آموزش و پرورش کمک کنند.

توجه به مقوله مدرسه و دانش آموز از جانب حوزه علمیه

مشاور وزیر آموزش و پرورش در ادامه با تاکید براینکه توجه به مقوله مدرسه و دانش آموز از جانب حوزه علمیه مطالبه جدی باید باشد، تصریح کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب نظام تعلیم و تربیت با سایر نظام‌ها قابل مقایسه نیست؛ بهترین نهاد برای اثرگذاری بر خانواده مدرسه است که از این ظرفیت خیلی استفاده نشده است.

همچنین حجت‌الاسلام علی مخدوم، مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی در ادامه این نشست با تاکید براینکه با نسل خاصی از جوانان و نوجوانان در جامعه رو به رو هستیم، گفت: نسل امروز به روز، مطلع از گذشته، زبان دان و دارای ذهنیت کارآفرین است و متفاوت می‌بیند و تحلیل می‌کند و این ویژگی‌ها نسل امروز را از نسل گذشته متمایز کرده است.

توجه به تفاوت های نسل جدید

وی با تاکید براینکه نسل جدید به شدت از پیام‌های مستقیم گریزان است، اظهار داشت: تاثیرگذاری بر این نسل کار ساده‌ای نیست و نهاد آموزش و پرورش و حوزه علمیه در این بازار اثرگذاری بر جوانان و نوجوانان، نباید عقب بمانند؛ نسل جدید از نسل‌های گذشته ارتباطی‌تر بوده و روش متعاقد کردن را بلد است.

حجت الاسلام اصغری رییس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی نیز در این مراسم با تاکید براینکه مجموعه کتاب‌های پرسش و پاسخ دانش آموزی در میان آثار منتشره شده از این مرکز اهمیت ویژه‌ای دارد، ابراز کرد: سوالات این کتاب‌ها ناظر به رده سنی نوجوان نگاشته شده و این گروه مخاطب برای مرکز اهمیت فراوانی دارد، زیرا دانشجویان آینده کشور خواهند بود و اگر به مسائل آنها پاسخ داده نشود تبدیل به چالش خواهد شد.

دسته بندی، موضوع بندی سوالات دانش آموزان

رییس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی ضمن بیان اینکه طرح حضور روحانیون در مدارس با حضور کارشناسان مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی به موفقیت کامل رسید، ابراز کرد: مجموعه کتاب‌های پرسش و پاسخ دانش آموزی ناظر به سوالات دانش آموزان در میدان و به صورت چهره به چهره، پایش، دسته بندی، موضوع بندی شد و پاسخ‌های دقیقی به این سوالات داده شد.

حجت‌الاسلام علی اکبر عبادی نیک کارشناس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی در ادامه با تاکید براینکه سوالات این مرکز دسته بندی و موضوع بندی شده، گفت: مرکز رصد میدانی مرکز در تماس با دانش آموزان مدارس مهمترین سوالات آنها را گردآوری و در پاسخ به این سوالات ادبیات دانش آموزی رعایت کرده است و مجموعه سوالات و پاسخ‌ها با ارزیابی و تایید نهایی منتشر خواهد شد.

تالیف آثاری ماندگار برای نسل نوجوان

حجت الاسلام جواد مرادی رئیس کارشناس کارشناس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی نیز با اشاره به اینکه سوالات انتخاب شده در مجموعه کتاب‌های پرسش و پاسخ دانش آموزی به گونه‌ای طراحی شده که تاریخ مصرف نداشته باشد، گفت: این سوالات نسبت به تیپ شخصیت دانش آموزان برای هر دوره‌ای کارایی دارد و دانش آموزان گذشته و آینده با این سوالات دست و پنجه نرم می‌کنند و تلاش شده که اثری ماندگار برای دانش آموزان کشور تالیف شود.

لازم به ذکر است که در پایان این مراسم از مجموعه 5 جلدی مجموعه کتاب‌های پرسش و پاسخ دانش آموزی با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش، نویسندگان و کارشناسان مرکز پاسخگویی به سوالات دینی رونمایی شد.

ارسال نظرات