۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۷۵۷۱۰۵
مشاور وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد؛

لزوم توجه حوزه‌های علمیه به مدارس کشور

لزوم توجه حوزه‌های علمیه به مدارس کشور
حجت الاسلام نیکزاد ضمن بیان اینکه ورودی‌های حوزه علمیه ابتدا در آموزش و پرورش تحصیل می‌کنند، تصریح کرد: حوزه علمیه نباید نسبت به مسائل و سوالات دانش آموزان مدارس بی تفاوت باشد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمید نیکزاد مشاور وزیر آموزش و پرورش در نشست آیین رونمایی از مجموعه کتاب‌های پرسش و پاسخ دانش آموزی با بیان اینکه کار‌های خوب برای کودک و نوجوان از طرف دستگاه‌های اجرای و فرهنگی به ندرت صورت گرفته است، گفت: معمولا ما در مقام بیان سخنران خوبی هستیم ولی در مقام عمل کار زیادی برای کودک و نوجوان انجام ندادیم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با تاکید براینکه مهمترین دوران زندگی دوران کودکی است، ابراز کرد: لازم است همه دستگاه‌های اجرایی به آموزش و پرورش برای تربیت و تعلیم کودکان و نوجوانان کمک کنند تا این نهاد ارزشمند در زمینه تعلیم و تربیت نسل کودک و نوجوان موفق‌تر عمل کند.

لزوم توجه حوزه‌های علمیه به مدارس کشور

حجت الاسلام نیکزاد با بیان اینکه حوزه علمیه ورودی‌های خود را از آموزش و پرورش می‌گیرد، افزود: حوزه علمیه نمی‌تواند نسبت به مدرسه بی‌تفاوت باشد؛ توجه به مدرسه و آموزش و پرورش از جانب حوزه علمیه باید مطالبه جدی باشد، زیرا مقدمه ورود به حوزه علمیه تحصیل در آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به اینکه به تعبیر رهبر معظم انقلاب، نظام تعلیم و تربیت با سایر نهاد‌ها قابل مقایسه نیست، افزود: بهترین نهاد برای اثرگذاری بر خانواده ها، مدارس و آموزش و پرورش است و تا کنون از این ظرفیت‌ها زیاد استفاده نشده؛ لازم است دفتر تبلیغات اسلامی در این موضوع ورود جدی داشته است.

مشاور وزیر آموزش و پروش با اشاره به اینکه امروز در غرب خانواده در حال فروپاشی است، گفت: نهاد خانواده نقش بسیار مهم و اساسی در تربیت و رشد نوجوانان دارد و نشر و ارائه کتاب‌های مانند مجموعه کتاب‌های پرسش و پاسخ دانش آموزی در این زمینه نقش اساسی دارد؛ لازم است که جلساتی را برای روش و نشر این گونه آثار باشد تا تا اثربخشی بیشتری این مجموعه کتاب‌ها در بین نوجوانان داشته باشند.

ارسال نظرات