۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۵
کد خبر: ۷۵۷۵۳۰
استاندار لرستان: 

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید از آموزش و پرورش آغاز شود

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید از آموزش و پرورش آغاز شود
استاندار لرستان گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید از سطح آموزش و پرورش آغاز شود.

به گزارش خبرنگار، ابوطالب شفقت در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان عنوان کرد: آموزش و پرورش مهم‌ترین رکن ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین نوجوانان می‌باشد و اقدام در این راستا باید بیش تر از گذشته شود.

وی اظهار کرد: فرهنگ ایثار و شهادت را باید به نسل های جدید گسترش دهیم و نسل جوان باید از تمامی مشکلاتی که در قالب تحریم های مختلف توسط دشمنان از ابتدای انقلاب بر ما تحمیل شده، آگاه شوند.

استاندار افزود: دشمن در عرصه های مختلف با جمهوری اسلامی درحال جنگ بوده و پس از جنگ دوران دفاع مقدس همواره جنگ نرم را در دستور کار خود قرار داده است.

شفقت بیان کرد: کارگزار نظام اسلامی هستیم و تک تک کارگزاران باید نسبت به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنند و ادامه دهنده راه شهیدان باشیم همچنین گسترش این فرهنگ نیازمند عزم همگانی است.

وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را یک وظیفه عمومی دانست و توجه به این مهم در جامعه اسلامی را یک ضرورت عنوان کرد و گفت: با مطالعه وصیت نامه شهیدان در خواهیم یافت که کار کردن در کشور باید پیوست فرهنگی و ترویج فرهنگ شهادت را در پی خواهد داشت.

استاندار ادامه داد: دستگاه های اجرایی استان باید نسبت به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با جدیت دنبال کنند و گزارش کار را در جلسات متعدد مرتبط با این فرهنگ دریافت خواهیم کرد.

شفقت با اشاره به اینکه برنامه های مرتبط با سالروز عملیات حاج عمران و آزادسازی خرمشهر در لرستان به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد، گفت: یکم و سوم خرداد ماه روز مهمی در تقویم نظام اسلامی ایران می‌باشد و روز غرور ملی خواهد بود.

وی بیان کرد: عمر رژیم صهیونسیتی درحال تمام شدن است و این رژیم کودک کش از بین می‌رود و همگان شاهد بودند چگونه انتقام خون شهدای تروریستی کنسولگری ایران در سوریه گرفته و موجب خوشحالی آزادی خواهان جهان شد.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات