۲۸ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۷۹۵۱۱
مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران خبر داد؛

قمی‌ها ابتدای سال آینده از نعمت آب شیرین بهره‌مند می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به سرعت مناسب اجرای پروژه انتقال آب از سرشاخه های دز به قم گفت: ابتدای سال آینده قمی‌ها از نعمت آب شیرین بهره‌مند می‌شوند.
آب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مهندس الماس وندی، مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، ظهر امروز در دیدار با آیت الله علوی گرگانی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم،گزارشی از اقدامات این شرکت ارائه کرد و گفت: میزان منابع آب و بارندگی در کشور ما یک سوم میانگین جهانی است و در عین حال میزان مصرف آب در کشور سه برابر استانداردهای بین المللی است.

وی با بیان این‌که تا ده سال آینده جمعیت ایران به بیش از صد میلیون نفر می رسد، ابراز داشت: با توجه به محدودیت‌های منابع آبی در کشور و همچنین میزان بارندگی پائین، مهم‌ترین دغدغه ما تأمین آب خواهد بود؛ از این رو صرفه جویی در مصرف این نعمت الهی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

مهندس الماس وندی در ادامه با اشاره به تعالیم اسلام در خصوص استفاده بهینه از مصرف آب افزود: متاسفانه ما نتوانسته ایم از این آموزه ها به درستی استفاده کنیم در حالی که دیگر کشورها در مصرف آب بهتر از ما عمل می کنند.

وی قیمت پائین آب را از عوامل مصرف بالای آب در کشور دانست و تأکید کرد: قیمت پائین آب در کشور سبب شده است که مردم در این خصوص دغدغه چندانی نداشته باشند و اگر قیمت ها قدری بالا برود بخشی از مصرف زیاد آب کاهش پیدا می کند.

وی با بیان این‌که مردم ما سه برابر میانگین بارندگی درکشور آب مصرف می کنند، تصریح کرد: مردم ما باید توجه داشته باشند نتیجه اسراف خشکسالی خواهد بود و اگر با مدیریت در این رابطه عمل نکنیم با بحران روبه‌رو خواهیم شد.

مهندس الماس وندی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اجرای پروژه انتقال آب از سرشاخه های دز به استان قم گفت: خوشبختانه با عنایت مقام معظم رهبری و دستور ایشان مبنی بر برداشت اعتبار از صندوق ذخیره ارزی، مشکل اعتباری پروژه حل شده است و هم اکنون این طرح مهم با سرعت در حال اجرا است.

مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران زمان اتمام کار انتقال آب از سرشاخه‌های دز به استان قم را اوائل سال آینده عنوان کرد و افزود: در حال حاضر 140 کیلومتر از عملیات لوله‌گذاری طرح انجام شده است و کار ساخت و احداث تونل‌ها نیز با سرعت در حال انجام است و در ابتدای سال آینده قمی‌ها از نعمت آب شیرین بهره‌مند خواهند شد./924/پ202/س

ارسال نظرات