۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۷۱۸۷۵۹
مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه خرم‌آباد:

جهاد تبیین در پیاده روی اربعین را واجب عینی بدانیم

جهاد تبیین در پیاده روی اربعین را واجب عینی بدانیم
حجت‌الاسلام امیری با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر جهاد تبیین، گفت: جهاد تبیین فریضه فوری و قطعی است و باید آن را فریضه واجب عینی بدانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت‌الاسلام محمد امیری، ظهر امروز در دوره آموزشی توجیهی خواهران مبلغه و خادمان اعزامی لرستان به همایش پیاده‌روی اربعین حسینی گفت: ثواب خادمان و مبلغان اربعین کمتر از زائر نیست.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه خرم‌آباد با اشاره به اینکه حضور مبلغان بسترساز و زمینه زیارت زوار را فراهم می‌کند، افزود: مبلغان با تبیین و بیان آداب شرعی سبب می‌شوند که زوار زیارت باآگاهی داشته و به نوعی حلقه وصل هستند.

وی با بیان اینکه اولین آداب خادمی و تبلیغ معرفت و شناخت به اهل‌بیت(ع) است، گفت: خادم و مبلغ باید بداند به زیارت چه امامی می‌رود و فکر و ذهن خود را وقف خدمت به زوار کند و در کنار طهارت ظاهری طهارت باطنی را حفظ کنند چراکه باید مقام امام را بدانیم و تمام تحرکات ما حول محور امام باشد.

حجت‌الاسلام امیری با تأکید بر اینکه همه زوار را به یک دید ببینیم و به سالمندان نگاه ویژه داشته باشیم، اظهارکرد: خدمت به زوار امام حسین(ع) ذخیره برای قیامت است.

وی بر ضرورت توجه ویژه به حضور کودکان و نوجوانان در مراسم پیاده روی اربعین عنوان کرد: کارکرد سفر اربعین تأثیر تربیتی بر روی فرزندان است.

حجت‌الاسلام امیری تصریح کرد: حرکت مبلغان حول معرفت امام و برای رسیدن به امام باشد از طرفی ارتباط را با زوار حفظ کرده و روی آنان تأثیر تربیتی بگذاریم.

مسؤول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه خرم‌آباد تأکید کرد: باید جایگاه و شأن تبلیغ و مبلغی را حفظ کرده و توجه به حُسن اخلاق ضروری است و به نیازهای زوار در موکب ها توجه شود.

وی اربعین را بزرگ ترین اجتماع مسلمانان خواند و گفت: امروز بیست میلیون نفر در اربعین حضور دارند و اربعین پایگاه عشاق‌الحسین شده است، آمریکا از اربعین و از اتحاد اسلامی در اربعین هراس دارد.

حجت الاسلام امیری با تأکید بر اینکه باید جهاد تبیین را فریضه واجب عینی بدانیم، اظهار کرد: اوضاع عراق به شدت از لحاظ سیاسی ملتهب است لذا مبلغان و خادمان اصلاً بحث سیاسی نکنند و بیشتر بر نقاط مشترک تأکید کنند./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات