۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۷۵۴۲۱۰
حجت الاسلام لیالی مطرح کرد؛

سیره امامین انقلاب در ماه مبارک رمضان

سیره امامین انقلاب در ماه مبارک رمضان
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب همان اهتمامی که امام خمینی (ره) در احیای ماه مبارک رمضان داشتند را دارند، گفت: سیره عملی رهبر معظم انقلاب در ماه مبارک رمضان در ارتباط با مردم بسیار قابل توجه است.

اشاره: از جمله برنامه های ویژه امام خمینی (ره) در ماه مبارک رمضان، عبادت و تهجد بود. امام راحل عبادت را ابزار رسیدن به عشق الهی می دانستند و به صراحت بیان می کردند که در وادی عشق، نباید به عبادت به چشم وسیله ای برای رسیدن به بهشت نگاه کرد؛ امام راحل از سن جوانی، نماز شب و تهجد، جزء برنامه هایشان بود و در ظلمت و تاریکی نیمه شب معاشقه امام را با ایزد حقا وصف ناپذیر بود؛ رهبر معظم انقلاب نیز همانند استاد خود امام خمینی(ره) به ایام و لیالی ماه مبارک رمضان اهتمام ویژه ای دارند و از این فرصت به خوبی استفاده می کنند.

درهمین راستا خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا با حجت الاسلام محمدعلی لیالی استاد حوزه و دانشگاه گفت‌وگویی داشته است که در ادامه تقدیم شما می شود:

رسا ـ سیره عملی عرفانی امام خمینی در ماه مبارک رمضان چگونه بوده است؟
ماه مبارک رمضان ماه بهار دل‌ها و بهار قرآن است و اولیای الهی به عظمت و جایگاه ماه مبارک رمضان توجه ویژه‌ای دارند؛ در سیره عملی حضرت امام خمینی (ره) نوشته اند که ایشان در ماه مبارک رمضان بیشتر به دعا، نماز، احیا و قرائت قرآن اهمیت می دادند.

معمولا امام خمینی (ره) در ماه مبارک رمضان ملاقات‌های عمومی را تعطیل می‌کردند تا به ارتباط با خداوند و عبادت بپردازند؛ یکی از آثار مکتوب امام خمینی (ره) که از مهمترین آثار حضرت امام (ره) نیز هست کتاب شرح دعای سحر است؛ این کتاب لبریز از دعا و اسماء الهی است و توضیح می‌دهد که چگونه این اسماء و صفات الهی بر بندگان نازل شده و چگونه خداوند از این اسماء و صفات با بندگان خود سخن گفته است؛ به دلیل اهمیت شرح دعای سحر امام خمینی (ره) برخی از بزرگان شرح و تفسیری بر این کتاب نوشته اند.

باید تلاش شود تا بخشی از فیوضاتی که اولیای الهی همانند امام خمینی (ره) در احیای شب‌های ماه مبارک رمضان و ارتباط با قرآن کریم گرفتند را بهره‌مند شویم و از فرصت‌های این ماه مبارک به خوبی استفاده کنیم.

رسا ـ سیره عملی رهبر معظم انقلاب در ماه مبارک رمضان چگونه است؟
رهبر معظم انقلاب همان اهتمام امام خمینی (ره) در احیای ماه مبارک رمضان را دارند و سیره عملی رهبر معظم انقلاب در ماه مبارک رمضان در ارتباط با مردم قابل توجه است، رهبر معظم انقلاب بیشتر روزه‌های ماه مبارک رمضان قبل از افطار دیدار‌های عمومی دارند و این دیدار‌ها از دیدار با قاریان قرآن آغاز و با دیدار دانشجویان به پایان می‌رسد.

رهبر معظم انقلاب که شاگرد حضرت امام خمینی (ره) هستند سیره عملی امام خمینی (ره) در ماه مبارک رمضان را ادامه دادند و این سیره، حرکت از خودشناسی و خداشناسی به سوی مردم شناسی و خدمت به مردم است؛ امامت و رهبری جامعه همانند رهبری امیرالمومنان است و هرکس که تأسی به امیر مومنان دارد باید شیوه و روش امیرمومنان علی علیه السلام را الگو قرار بگیرد و در احیاء ماه مبارک رمضان و بهره وری از ادعیه و مفاهیم قرآنی بهره ببرد.

ارسال نظرات