۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۷۵۶۵۶۸
کارشناس امور زنان:

برخی‌ها با اهداف سیاسی علیه "طرح نور" فضا‌سازی منفی دارند

برخی‌ها با اهداف سیاسی علیه
خانم شادمان ضمن بیان اینکه لایحه عفاف و حجاب مانند گشت ارشادی تمام نهاد‌ها و افراد را ضابطه مند می‌کند، گفت: در این لایحه نهاد‌ها باید سالیانه گزارش دهند و این طرح تمام نهادها، سازمان‌ها و به خصوص افراد سلبریتی را در بر می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، خانم مهدیه شادمانی مدرس دانشگاه و کارشناس روابط بین الملل در نشست «فصل تشخص زن» ضمن بیان اینکه مدیریت حجاب از سوی دولتمردان همیشه با چالش‌های همراه بوده، اظهار داشت: در جهان شاهد گسترش فرهنگ لیبرال دموکراس در قالب ارزش‌های مادی و فمنیستی هستیم و این فرهنگ در مقابل ارزش‌های اسلامی قرار دارد.

کارشناس امور زنان با تاکید براینکه در چهار دهه گذشته در خصوص سیاستگذاری عرصه حجاب و عفاف موفق عمل نشده، گفت: کلی گویی، عدم ضمانت اجرایی، قواعد و رفتار‌های سلیقه ای، عدم برنامه ریزی صحیح و زمان بندی خاص و توجه به فرهنگ ایرانی اسلامی سبب پیدایش چالش‌های جدی در عرصه حجاب شده است.

اغتشاشات سال ۱۴۰۱ مبدا مشکلات بی حجابی

خانم شادمانی در ادامه با بیان اینکه اغتشاشات سال ۱۴۰۱ مبدا مشکلات بی حجابی در جامعه بود، افزود: در سیاست‌های داخلی، اشتباهاتی وجود داشت که زمینه بهره برداری دشمن را فراهم کرد؛ حجاب پاشته آشیل دشمن است و عوامل زمینه ساز نافرمانی مدنی در بحث حجاب شد روند‌های دشمن ضد حجاب و ضریب دهی به بحث گشت ارشاد و کمپین "من محجبه هستم و مخالف گشت ارشاد" در فضای مجازی بود.

برخی‌ها با اهداف سیاسی برعلیه

مدرس دانشگاه با تاکید براینکه لازم است در طرح نور اشتباهات گشت ارشاد تکرار نشود، ابراز کرد: جامعه مذهبی باید به زمان و مکان انتقاد توجه کنند و نباید دشمن از گفتمان انقلاب اسلامی سوء استفاده کند؛ افرادی که بدون درک مبانی انقلاب اسلامی و بدون ارائه راهکاری تمرکز را برروی کار‌های قهری می‌دانند، در بحث حجاب و عفاف مشکلاتی بوجود می‌آورند.

کارشناس امور زنان ضمن بیان اینکه لایحه عفاف و حجاب مانند گشت ارشادی تمام نهاد‌ها و افراد‌ها از سازمان تا سلبریتی را ضابطه مند می‌کند، گفت: در این لایحه نهاد‌ها باید سالیانه گزارش دهند و این طرح مردم عامی را در برنمی گیرد بلکه تمام نهاد‌ها و سازمان‌ها و به خصوص افراد سلبریتی را در برمی گیرد.

لزوم اصلاح قوانین حجاب و عفاف

خانم شادمانی با اشاره به اینکه قانونی که قبلا درباره حجاب و عفاف نوشته شد دارای اشکلاتی بود که نیاز به اصلاح داشت، اضافه کرد: این اشکلات در قانون جدید برطرف شده؛ اما برخی نمایندگان مجلس برای اهداف سیاسی فضاسازی‌های منفی درمورد طرح نور نیروی انتظامی انجام می‌دهند.

مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه سلبریتی‌ها در اغتشاشات به گروه‌های تاثیرگذاری برای براندازی و هجمه علیه حجاب شدند، تصریح کرد: بااینکه سلبریتی‌ها در ایام اغتشاشات بدون حجاب در فضای مجازی جضود داشتند برخورد جدی با آنها صورت نگرفت؛ جامعه مذهبی و انقلابی و کسانی که به دنبال حرکت اجتماعی هستند باید توجه داشته باشند تمام مسائلی که در فضای مجازی و سیاسی وجود دارد واقعیت خارجی ندارد.

ارسال نظرات