۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۷۵۶۶۳۸

گردهمایی کارشناسان فرهنگی ستاد اقامه نماز کشور در کاشان برگزار شد

گردهمایی کارشناسان فرهنگی ستاد اقامه نماز کشور در کاشان برگزار شد
اصفهان – گردهمایی کارشناسان فرهنگی ستاد اقامه نماز کشور با حضور قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور در شهرستان کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد حسین تواضعی رئیس ستاد اقامه نماز شهرستان کاشان پیش از ظهر امروز در گردهمایی کارشناسان فرهنگی ستاد اقامه نماز کشورکه در فرمانداری ویژه شهرستان کاشان برگزار شد، گفت: امروز مهمترین اقدام ستاد اقامه نماز آسیب شناسی در سطح مدارس شهرستان کاشان است.

وی حضور امام جمعه و نماینده ولی فقیه در کاشان در بیش از ۲۸۰ مدرسه شهرستان را در کشور بی نظیر دانست و افزود: امام جمعه کاشان درهفته در ۵ صبحگاه مدارس، ۳ نماز ظهر مدارس و ۲ روز در نماز جماعات دانشگاه‌های شهرستان کاشان حضور دارد.

حجت الاسلام تواضعی در ادامه به شبهات ایجاد شده برای نسل نوجوان و جوان اشاره کرد و اظهار داشت: بسیاری از شبهات ایجاد شده در مدارس آموزش و پرورش ساده و پیش پا افتاده است که بیانگر عدم پاسخگویی به شبهات در مدارس است.

وی به لزوم تقویت حوزه پرورشی مدارس آموزش و پرورش تأکید کرد و افزود: ما باید بازوی پرورشی در مدارس باشیم و با حوزه پرورشی مدارس ارتباط داشته باشیم و آنها را کمک کنیم.

رئیس ستاد اقامه نماز شهرستان کاشان استقبال از مساجد و ارتقای سطح فکری دانشجویان دانشگاه‌ها را در گرو سرمایه گذاری در آموزش و پرورش دانست و ابراز داشت: امروز همه ما وظیفه داریم در جهت تقویت مدارس اهتمام ویژه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه هر چند به ادارات باید اهمیت داد، اما مهمترین کار امروز ما فعالیت در مدارس و آموزش و پرورش است ابراز امیدواری کرد با کمک یکدیگ وضعیت موجود در مدارس را ارتقاء بدهیم.

حجت الاسلام تواضعی اخلاص و معنویت در کار ترویج فرهنگ اقامه نماز را تأثیرگذار دانست و گفت: حدود ۴۰ نفر از طلاب جهادی بدون هیچ چشمداشتی برای ترویج فرهنگ اقامه نماز تلاش می‌کنند.

وی برگزاری کلاس‌های آموزشی شبهه شناسی برای طلاب فعال در مدارس را جهت پاسخگویی به شبهات مهم دانست و گفت: بسیاری از خیرین که حتی تمایل به تامین هزینه شام هیات مذهبی را ندارند، اما اگر به آنها پیشنهاد ترویج فرهنگ اقامه نماز شود حاضر هستند هزینه‌های گزاف داشته باشند.

رئیس ستاد اقامه نماز شهرستان کاشان با تأکید بر اینکه امروز خلاء در بخش ترویج فرهنگ اقامه نماز وجود دارد اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب می‌فرماید، هر هزینه‌ای انفاق نیست بلکه انفاق زمانی است که خلاء را شناسایی کنید و برای پرکردن آن تلاش کنید.

حجت الاسلام تواضعی خلأ امروز و گره کارامروز جامعه را هجمه دشمن به مدارس و آموزش و پرورش دانست و افزود: برای پر کردن خلأ در مدارس باید تلاش کرد و هزینه داد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات